Dialogkort: Hjelp til å leke
I artikkelen beskrives det hvordan barna i løpet av leken kunne endre status. Fra å stå utenfor og være statist kunne de plutselig få en hovedrolle.
Hvorfor tror vi dette skjedde? Hva tror vi den voksnes rolle kan ha vært i disse prosessene?
I rammeplanen heter det at: «Personalet skal bidra til at barna får felles erfaringer som grunnlag for lek og legge til rette for utvikling av leketemaer.»
Diskuter hvordan et dramaprosjekt eller andre fellesprosjekt i barnehagen vår kan
kobles til dette punktet i rammeplanen.
Du kan bruke dialogkortene som utgangspunkt for faglig refleksjon – på personalmøtet,
ledermøtet og foreldremøtet. Dialogkortene tar utgangspunkt i artiklene i Vetuva.
Ansvarlig redaktør: Annelene Svingen
Redaktør: Leah Aursand
ISSN-1894-5090 (Trykt)
ISSN 1894-5104 (Online)